ثبت‌نام راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سراسر اروپا آغاز شد
      جمعه - ۱۶ تیر ۱۳۹۶      1139      19196 بازدید  

انجمن اربعین حسینی(ع) اروپا برای پنجمین سال اقدام به ثبت‌نام برای حضور عاشقان و محبان در راهپیمایی عظیم پیاده‌روی اربعین کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، انجمن اربعین حسینی اروپا برای پنجمین سال پی‌درپی ثبت‌نام شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را آغاز کرده است.

سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر از ۲۲ کشور از جهان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند.

انجمن اربعین حسینی اروپا از تمام افراد در سراسر اروپا اعم از شیعه و سنی دعوت کرده است تا در قالب کاروانی همراه با عاشقان حریم حسینی(ع) در چهار گروه به‌ سمت حرم امام حسین(ع) حرکت کنند.

طبق گفته‌های مسئولان انجمن اربعین حسینی اروپا، بسیاری از زائران امام حسین(ع) که از سراسر اروپا در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، پس از بازگشت، حال و هوای دیگری در آنان ایجاد می‌شود و انگار به حیات مجددی رسیدند. تحولی که در ابعاد رفتاری آنان ایجاد می‌شود، اینکه پس از بازگشت از سرزمین کربلا، این حس در آنان ایجاد می‌شود که باید برای دین اسلام کاری کنند و مفید باشند، اینکه فضای نورانی کربلا را مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) می‌دانند، اینکه از مدت‌ها قبل، برای شرکت در راهپیمایی اربعین بعدی برنامه‌ریزی می‌کنند، اینکه این حس نیاز در آنان ایجاد می‌شود تا پیام مولایشان امام حسین(ع) را به تمام انسان‌ها در عالم برسانند، همه برگرفته از نور امام حسین(ع) است. این خاصیت نور حسینی است که همه را از زمین جدا کرده و به آسمان می‌رساند و به‌ راستی این مسیر، مسیری است که در آن راه یک‌ساله را یک‌ شبِ نه، به یک نگاه امام(ع) می‌تواند پیمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 
 ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
 371 بازدید

فایل صوتی سخنرانی آیت الله مجد

دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی