«نور اربعینی» ملت‌ها را به سمت اسلام می‌کشاند
      شنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۶      1676      977 بازدید  

حجت‌الاسلام خلج با بیان اینکه اربعینِ حسینی در این سالیان اخیر شکل ویژه‌ای به خود گرفته است،گفت: جهان غرب وقتی با نور اربعینی مواجه شد، ناخداگاه به سمت جریان حق که همان اسلام است کشیده شد.

حجت‌الاسلام ناصر خلج در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به اینکه تمام اهل‌بیت (علیهم‎السلام) به تعبیر روایات نور واحدی هستند، افزود: طبق برنامه‌های الهی هر کدام از اهل‌بیت(ع) در این دنیا با صفات خاص خودشان حضور پیدا می‌کنند و با همان صفات اثرگذاری می‌کنند.

کشتی حسین(ع) جادار و وسیع است

وی وجود مقدس امام حسین(ع) را مظهر عزت و هدایت و نور ویژۀ خدای متعال معرفی کرد و گفت: در حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) آمده است «إنّ الحسین مصباح‏ الهدى‏ و سفینه النجاه؛ حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است». اما این کشتی ویژگی خاصی دارد که امام صادق(ع) به آن اشاره کردند. شخصی به حضرت عرض کرد مگر تمام شما کشتی نجات نیستید؟ امام(ع) فرمود بله. آن مرد گفت پس چرا به امام حسین(ع) کشتی نجات گفته می‌شود. حضرت در پاسخ فرمود:  «نحن سُفَن النّجاه ولکن سَفینهُ الحسین أوسعَ و أسرعَ؛ ما همگی کشتی نجاتیم اما کشتی حسین، جادارتر و سریع‌تر است»؛ از این رو کلبی دو روز قبل از عاشورا به کاروان ملحق می‌شود و به مقامات عالی می‌­رسد.

حرارت و نور امام حسین(ع) حرکت‌زاست

حجت‌الاسلام خلج با اشاره به دیگر ویژگی امام حسین(ع) گفت: امام صادق(ع) در روایتی دیگر می­‌فرماید «إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حرَارت فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ» یک حرارت در کشته شدن و قیام سیدالشهدا است که هرگز سرد نمی­‌شود. حرارت در دنیا چند کار انجام می‌­دهد: اولین کارش تولید نور است؛ هر چه حرارت بیشتر باشد، نور بیشتر خواهد شد. کسی که نور داشت، مسیر را می­‌بیند و هدایت می‌یابد.

وی افزود: اثر دیگری که حرارت دارد، باعث سرعت می­‌شود. هر اندازه حرارت بیشتر شود، سرعت هم بیشتر خواهد شد؛ به این جهت است که می­‌بینید زیارت اربعینِ حسینی در این سالیان اخیر به اوج خودش  رسیده است و بیشتر هم خواهد شد.

نور اربعینی ملت‌ها را به اسلام می‌کشاند

حجت‌الاسلام خلج با اشاره به اینکه این حرارت همواره وجود دارد و باید از آن بهره ببریم، افزود: حرارت و نور حسینی باعث شد افراد زیادی با اسلام آشنا شوند؛ غربی­‌ها نیز ممکن است امام حسین(ع) را نشناسند ولی وقتی با نور اربعینی مواجه می‌شوند، ناخداگاه به سمت حق که همان اسلام است کشیده می‌شوند. یعنی نور که بیشتر شود، به سمت اسلام حرکت می‌کنند، حرکت که بیشتر شد، نهضت ایجاد می‌کند.

وی با ذکر نمونه‌ای از اثرگذاری نور امام حسین(ع) بر مردم و اندیشمندان دنیا گفت: دکتر تیجانی یکی از مدرسین دانشگاه الازهر مصر بود. وی زمانی که با تشیع آشنا می‌­­شود، کتاب می­‌نویسد «لماذا اهتدیت؛ برای چه هدایت شدم؟» این کتاب باعث شد در کشور تونس ۳ میلیون نفر شیعه شوند. کسی که به امام حسین(ع) متصل شود، حرارت و بعد سرعتش بیشتر و یک گلوله نور و اثرگذار می‌شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

 
 ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
 66 بازدید

فایل صوتی سخنرانی آیت الله مجد

دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی