سایز متن   /

۱- آمریکا و نظام سلطه از اول انقلاب توطئه‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی و رسانه‌ای زیادی طراحی کرد تا شاید بتواند قدرت دفاع ملت ایران را تضعیف و از بین ببرد، اما در تمام این موارد با شکست روبرو شد. هم می‌توان گفت استقلال و اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین‌الملل موجب شد تا نظام سلطه فتنه ۸۸ را طراحی کند و هم می‌توان گفت تقویت اقتدار و افزایش نفوذ جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین‌المللی، یکی از نتایج حضور با بصیرت مردم در ۹ دی بود که در تشخیص فتنه و شناخت طراحان و عوامل اصلی فتنه دچار ‌اشتباه نشدند.
آنچه باعث شد تا بساط تروریست‌های تکفیری در منطقه برچیده شود و نقشه منطقه براساس دکترین مقاومت و نه نظم نوین آمریکایی شکل بگیرد و ملت‌های منطقه را از شر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درپناه اسلام و محور مقاومت در امان نگه دارد….، همگی نتیجه قطعی دشمن شناسی و زمان‌شناسی آنها در۹ دی بود. چرا که اگر آمریکا با طراحی انقلاب مخملی خود موفق می‌شد فتنه را در کشور به سرانجام برساند، راه را برای تسلطش بر تمام منطقه هموار می‌کرد اما اکنون تحلیلگران غربی تاکید می‌کنند «شکست‌های آمریکا در منطقه در مقابل سیاست‌های جمهوری اسلامی پایانی بر سیاست سرنگونی دولت‌های منطقه از سوی آمریکاست». سِرّ این اقتدار و عزت در واقعیت و حقیقت۹دی نهفته است که رهبری فرمودند: «وقتی امتحانِ خوب بدهید، خدا شما را بالا می‌برد» گرچه برخی خواص خوب امتحان ندادند و مردود شدند!.

۲- فتنه ۸۸ و ۹دی نشان داد ملت ایران، مردم کوفه در عصر امام حسین(ع) نیستند اما آنچه موجب این تمایز شد این بود که مردم کوفه آن زمان بعلت جهل و ناآگاهی، خامِ خواص بی‌بصیرتی شدند که روزگاری زیرعبای پیامبر آبرو جمع کرده بودند تا روزی مثل روز سقیفه آن را بفروشند و مطاع دنیا و قدرت بخرند! اما ملت ایران بعلت فهم و بصیرتی که از امامشان آموخته بودند اولا نه خام خواص بی‌بصیرتی شدند که روزگاری به ظاهر در کنار امام ره، اما در باطن مقابل امام و در خلوت مدعی خط دادن به امام بودند! و ثانیا به خواص بی‌بصیرتی که منتظر سقیفه‌ای دیگر بودند، اجازه ندادند از آبروی جمع کرده زیر عبای امام ره، برای خود قبای رهبری بدوزند! و این مصداق « إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا  إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوّانٍ کَفورٍ» است.

۳-رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های تاریخی نمازجمعه۲۹خرداد ۸۸ جمله‌ای دارند که شاید بعداز سال‌ها اکنون وقت پرداختن به آن باشد. حضرت آقا با تضرع به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) فرمودند «ای سید و مولای ما من جان ناقابلی و جسم ناقصی دارم، اندک آبرویی هم دارم که خود شما به من دادید، همه اینها را من کف دست گرفتم در راه این انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم کرد و ما این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد» این فراز از سخنان ایشان که با سوره نصر به پایان رسید، به نوعی هشدار و پیام به خواص بی‌بصیرتی بود که درعین سر دادن شعار ولایتمداری و ذوب در ولایت، اما سکوت کردند که به هر دلیل، ناموجه و نابخشودنی است. چراکه در مقابل ندای «هل من ینصرنی» مولای خود جای دلیل و بهانه و عمل به وظیفه براساس اجتهاد خود نیست، بلکه حق مطلب، عمل به وظیفه براساس اجتهاد و فرمان ولایت است، حتی آبرو که هیچ، اگر جان هم باید داد، باید داد!

۴-اما یکی از مسائل و خطراتی که موجب می‌شود تا حرکت تاریخی۹دی تحریف و از متن به حاشیه رانده شود و در گذر زمان به فراموشی سپرده شود، نگاه سطحی برخی سیاسیون است. باید متاسفانه گفت همین نگاه باعث شده هرچند فتنه در نطفه خنثی شد اما بدلیل مواضعی که برخی برای رسیدن به منافع سیاسی خود اتخاذ کردند، به شکل دیگری نمایان شود. جریان لیبرالی و نفوذی درفتنه ۸۸ پشت پرده با دشمنان ملت ایران و در راس آنها با آمریکا هم‌ساز و همنوا بودند اما «غفلت ایجاد شده» موجب شد آنها با یک «اقدام نابجا» آشکارا با راس نظام سلطه منافع مشترک پیدا کنند و برجام را زمینه هدف قرار دادن قدرت دفاعی کشور نمایند یکی از مسئولان بدون توجه به نقش آمریکا و صهیونیست‌ها در پشت فتنه ۸۸، ادعا کرد علت حوادث ۸۸ «اختلافات سیاسی دو کاندیدا بود»! و مشاورش ادعا کرد فلانی را جزء سران فتنه نمی‌دانم!. سیاستمدار دیگری که وظیفه برخورد با فتنه‌گران را داشت ادعا کرد« از فتنه عبور کردیم» و شخصیت سیاسی دیگری ادعا کرده «ملت جنایتی را که آنها قبل از ۹ دی مرتکب شده بودند بخشیدند و از سران فتنه گذشتند»!!!
مگر رهبر معظم انقلاب سران فتنه را «باغی بر نظام اسلامی» نخواندند و نفرمودند اگر اینها محاکمه شوند، حکمشان خیلی سنگین‌تر از حصر است؟ حکم سنگین‌تر از حصر آیا غیر از اعدام است؟. مگر ایشان نفرمودند«اگر کسی در مقابل دولت و نظام حق تلاش کند، این فتنه و محاربه است… عوامل دشمن مزدورند» حکم محاربه و مزدور چیست ؟ مگر نفرمودند «این کسانی که شما بهشان می‌گویید سران فتنه، کسانی بودند که دشمن اینها را هل داد وسط صحنه، … اما راه خود را عوض نکردند»؟مگر رهبری نفرمودند «ملت با کسانی که کشور را به لبه پرتگاه بردند آشتی نمی‌کند»؟. بعداز اینکه مردم با آن حضور تاریخی و شعارهای پرمعنا نظر خود را در ۹ دی اعلام کردند، شما چکاره هستید که در مقابل رهبری و مردم نظر می‌دهید؟ شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» از کجا درآمد و در دهان آشوبگران قرار گرفت؟ حال چگونه خواسته یا ناخواسته همسو با عوامل فتنه برای تطهیر و کاهش جرم سران فتنه تلاش می‌کنید تا زبان فتنه‌گران دراز شود و مواضع درست و بحق جریان انقلابی را زیر سؤال ببرند !.

۵- براساس همین غفلت‌ها است که فضا برای تحریف تاریخ فتنه و قیام حماسی و الهی ۹ دی مهیا می‌شود. فرزند یکی از سیاسیون که خانوادگی از جمله با نامه بدون سلام و والسلام به رهبری در فتنه نقش ایفا کردند، ادعا کرده «۹ دی در واکنش به اعتراضات! بعداز انتخابات با حضور دوستان انقلابی! و موقعیت‌سنجی! مردم سرکوب! شد. کشورهای فتنه‌گر خارجی روی موج اختلافات! سوار شدند». اولا ۹دی واکنش به«اعتراضات» بعداز انتخابات سال ۸۸ نبود بلکه واکنش به«فتنه و توطئه مخملی» برنامه‌ریزی شده دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود و ملت ایران در۹ دی در دفاع از اصل اسلام و انقلاب و رای خود به نظام به خیابانها آمدند. ثانیا نمی‌توان با تعبیر «دوستان انقلابی» برای موج خروشان ملت انقلابی ایران، این حرکت بزرگ را کوچک انگاری و کوچک‌نمایی کنید. ثالثا «موقعیت‌سنجی» مردم موجب نشد که «اختلافات» لطمه‌ای به انقلاب نزند، بلکه «موقعیت‌نسنجی» فتنه‌گران از جایگاه خود در نظام اسلامی و توهم آنها موجب شد انقلاب و کشور تا لبه پرتگاه برود اما «دشمن شناسی» مردم موجب شد جلوی ضربه «فتنه» به انقلاب را بگیرد. رابعاً کشورهای فتنه‌گر خارجی روی موج اختلافات سوار نشدند، بلکه با گرای فتنه‌گران و القاء اختلافات دروغین، فتنه را طراحی کردند. خامساً بابیان چنین جملاتی نمی‌توان فتنه را به اعتراض – آنگونه که برخی فتنه تروریست‌های تکفیری در منطقه را به اعتراضات مردمی تعبیر می‌کنند – تقلیل و موجه سازی کرد و نقش اصلی سرویس‌های جاسوسی- اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی را در طراحی فتنه و هدایت فتنه‌گران و خواص بی‌بصیرت در فتنه را پوشاند.
برای فهم این مسائل و جلوگیری از تحریف تاریخ فتنه و ۹ دی بازخوانی فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در مقاطع مختلف بعداز فتنه آموزنده و روشنگر خواهد بود. از جمله ایشان با بیان اینکه «فتنه ۸۸ یک برنامه‌ریزی ده ساله بود» و «بعضی نفهمیدند اسم این براندازی و فتنه است»، تاکید می‌کنند «دشمن محاسبات خیلی دقیقی کرده بود؛ به گمان آنها بساط جمهوری اسلامی بنا بود جمع شود؛ منتها ملت ایران توی دهن اینها زد».

یادداشت کیهان/دکتر محمدحسین محترم

 

منبع: خبرگزاری تسنیم


 
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

مسابقات

آرشیو »
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی