سایز متن   /

پیام شماره ۲۴:
#مسابقه_الغدیر

🌹… آنگاه رسول خدا در خطبه ای فرمودند:
📢ای مردم، خداوند رسالتی بر دوش من نهاد و به واسطه آن، سینه ام تنگ شد و گمان کردم که مردم مرا تکذیب خواهند کرد، پس خداوند مرا تهدید کرد که اگر آن را ابلاغ نکنم، مجازات خواهم شد.
👈سپس به امر رسول خدا مردم به اقامه نماز جماعت فراخوانده شدند. پس از نماز، حضرت در خطبه ای فرمودند :
📢 ای مردم، آیا می دانید که خداوند عز و جل، مولای من و من مولای مومنان هستم؟ و من نسبت به آنها از خودشان سزاوارتر هستم؟ گفتند:
👈 آری، ای رسول خدا. سپس فرمود: ای علی بایست، آنگاه که ایستادم، فرمود:
⬅️ ” من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه ” . در این هنگام سلمان برخاست و پرسید: ای رسول خدا ولایت علی بر مومنان چگونه ولایتی است؟ فرمود:
⬅️ولایتی مانند ولایت من بر مومنان.
کسی که من به او از خود او سزاوارترم، پس علی به او از خودش سزاوارتر است. در این هنگام بود که خداوند آیه “الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا” را نازل کرد. پس رسول خدا تکبیر گفت و فرمود:
↩️الله اکبر، تمام کننده نبوت من و تمام کننده دین خدا، ولایت علی پس از من است. سپس ابوبکر و عمر ایستادند و گفتند: آیا این آیات ویژه علی هستند؟ فرمود: بله، مخصوص او و جانشینان من تا روز قیامت است.

👈 گفتند: ای رسول خدا، جانشینان خود را برای ما بیان کن. فرمود: علی برادر من و وزیر و وارث و وصی و جانشین من میان امتم و ولی هر مومنی پس از من است. و پس از او دو فرزندم (حسن و حسین) و پس از او نه فرزندم از نسل حسین. آنان با قرآنند و از قرآن جدا نمی شوند و قرآن از آنها جدا نمی شود، تا آنگاه که در حوض کوثر بر من وارد شوند.
⬅️ پس از پایان سخنان امیر المومنین علیه السلام همگی گفتند: بارخدایا، این سخنان را شنیدیم و برآنچه که نقل کردی ، به همان شکل و بی کم و کاست شهادت می دهیم. برخی نیز که در جلسه حضور داشتند، گفتند:
↩️بیشتر آنچه که گفتی در یادمان است، ولی برخی از آنرا فراموش کرده ایم.

✅ ۳. احتجاج دختر گرامی رسول خدا صلی الله علیه وآله حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها

فاطمه دختر رسول خدا صلی الله علیه وآله خطاب به مردم فرمود:
📢 آیا سخن رسول خدا صلی الله علیه وآله در غدیر خم که فرمود: ” من کنت مولاه فعلی مولاه” و دیگر سخن او که فرمود: “انت منی بمنزله هارون من موسی ” ( علی برای من به مانند هارون برای موسی است) را فراموش کرده اید ؟

📙الغدیر، ج ۱

مسجد جامع غدیر خم
@masjed_ghadirkhom


 
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

مسابقات

آرشیو »
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی