سایز متن   /

پیام شماره ۲۹:

#مسابقه_الغدیر

👈آیه مودت:

📢 ” قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودّه فی القربی و من یقترف حسنه نزد له فیها حسنا”

(آیه ۲۳ سوره شوری)

📢(بگو من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم در خواست نمی کنم، جز دوست داشتن نزدیکانم و اهل بیتم، و هرکس که کار نیکی انجام دهد بر نیکی اش می افزاییم).

👈در منابع شیعه و اهل سنت، پیرامون این آیه شریفه، روایات متعددی در رابطه با دوستی و محبت به اهل بیت پیامبر علیهم السلام آمده است، که در آن پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، امت خود را به این امر، فراخواندند و تنها مزد رسالت خود را به فرمان الهی در آن دانسته اند.

👈شان نزول آیه مودت:

⬅️بسیاری از بزرگان اهل سنت در کتب خود از ابن عباس نقل کرده اند که: وقتی این آیه نازل شد، از رسول خدا پرسیدند: ای رسول خدا، خویشان تو که مودت و محبت به آنها، بر ما واجب است چه کسانی هستند؟

⬅️ فرمود:”علی و فاطمه و ابناهما ” (علی و فاطمه و دو فرزندشان). و یا در روایت دیگری نقل کرده اند که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:

↩️همانا خداوند پیامبران را از درختان گوناگون خلق کرد و مرا از یک درخت آفرید، پس من ریشه آن درخت هستم و علی شاخه آن و فاطمه برای بارگیری آن، و نیز حسن و حسین میوه های آن هستند. پس هرکس به شاخه ای از شاخه های آن آویزان شود، نجات یابد و هرکس از آن منحرف گردد، هلاک شود.

👈 و اگر بنده ای سه هزار سال خدا را بین صفاء و مروه عبادت کند و سپس همراهی ما را درک نکند، خداوند او را بر روی بینی اش در آتش می اندازد. آنگاه حضرت آیه: ” قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودّه فی القربی… ” را خواندند.

📙الغدیر، جلد ۳

مسجد جامع غدیر خم

@masjed_ghadirkhom


 
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

مسابقات

آرشیو »
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی