سایز متن   /

📢‍ ‍ این الرجبیون ؟؟

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

روز رستاخیز ندایی از درون عرش می آید که:

📢این الرجبیون ؟

👈گروهى برمی خیزند که چهره‏ شان براى مردم محشر مى‏ درخشد، بر سرشان تاج پادشاهى آکنده از مروارید و یاقوت است. همراه هر یک از ایشان هزار فرشته از سوى راست و هزار فرشته از سوى چپ ایستاده‏ اند و به او مى‏گویند اى بنده خدا! کرامت خداى بر تو گوارا باد! از عرش هم ندا مى‏ آید که اى بندگان و کنیزکان من! سوگند به عزت و جلال خودم جایگاه شما را گرامى و عطاى شما را جزیل قرار مى‏ دهم و غرفه‏ هایى از بهشت به شما ارزانى می دارم که از زیر آن جوى‏ ها جارى است و جاودانه در آن خواهید بود و پاداش عمل‏ کنندگان چه نیکوست، شما براى من در ماهى روزه مستحبى گرفتید که حرمت آن ماه را بزرگ و حق آن را واجب کرده‏ ام.

اى فرشتگان من! بندگان و کنیزکان مرا به بهشت درآورید.

امام صادق در ادامه می فرمایند: که این پاداش کسى است که چیزى از ماه رجب را روزه بگیرد، هر چند یک روز از دهه اول یا دوم یا آخر آن باشد.

[زاد المعاد – مفتاح الجنان، صفحه : ۱۳]

مبارک بن یزید از حضرت ابو الحسن موسى بن جعفر (علیهماالسلام) نقل کرده است که فرمود: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏ تر است، هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد، خداوند از آن نهر به او مى ‏نوشاند. [ثواب الاعمال-ترجمه انصارى، صفحه: ۱۰۹]

نیز به همین سند نقل شده است که آن حضرت فرمود: رجب ماه بزرگى است که خداوند حسنات را در آن چند برابر مى‏کند و گناهان را مى‏ زداید.

مسجد جامع غدیرخم

@masjed_ghadirkhom


 
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

مسابقات

آرشیو »
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی